Publisert 30. august, 2018

Cappelen Damm inn som samarbeidspartner

– Vi trenger en slik årlig markering av kvalitetslitteratur, sier Knut Gørvell, salgs- og markedsdirektør hos Cappelen Damm.

De har i flere uker fulgt God natt, Oslo tett fra sidelinjen.

– Vi har vært i dialog med God natt, Oslo om dette spennende initiativet, og gleder oss til å være med på å tilrettelegge for at denne festivalen blir levedyktig, sier Knut Gørvell, salgs- og markedsdirektør hos Cappelen Damm.

– Det appellerer med en unik byfestival langs Oslofjorden som virker ung, frisk og ikke minst relevant. Vi trenger en slik årlig markering av kvalitetslitteratur, der gode forfattere og bøker løftes fram uavhengig av forlag. Det er en glede for Cappelen Damm å støtte opp om dette, sammen med de andre forlagene.

Det betyr at de tre store forlagene, Gyldendal, Aschehoug og Cappelen Damm, alle er med som fødselshjelper for at God natt, Oslo skal bli en årlig og bærekraftig, men også kunstnerisk uavhengig festival.

– Det har vært viktig for meg å få alle de tre store skjønnlitterære forlagene med på dette spleiselaget. Ikke minst for å sikre festivalens uavhengighet, sier festivalsjef Synne Øverland Knudsen.

– Det å ha en årlig festival i Oslo som samler hele det litterære feltet og som skaper en møteplass kvalitetslitteratur er verdifullt for absolutt alle som arbeider og er interessert i litteratur.